REFERINŢE


„Întotdeauna mi-a plăcut, ca spectator, teatrul. Teatrul Naţional din Craiova funcţiona în sala Colegiului Naţional «Carol I», în perioada în care eram elev acolo, şi eram prezent cât puteam de des. Aşa că atunci, la începutul proiectării TNB, am studiat cu pasiune literatura tehnică şi chiar cea estetică privind teatrul. Mi-am dat şi doctoratul cu titlul «Spaţiul teatrului de dramă contemporan», i-am avut ca referenţi pe Sică Alexandrescu şi pe Liviu Ciulei (printre alţii), şi mărturisesc că nu a fost deloc uşor. Am fost ataşat de la început ideii sălilor transformabile, în care contactul spetacol-spectator este mai direct, în care omul de teatru stabileşte cadrul comuniunii  şi al contactului.”
 
„Am căpătat convingerea că un bun arhitect de săli de spectacole de teatru, accentuez de teatru de dramă, este acela care reuşeşte şi acceptă să realizeze un cadru neutru. Un ansamblu în care expresia finală să poată fi stabilită de omul de teatru, regizor şi scenograf, în funcţie de text, de interpretare, de voinţă.”  
Sursă: Romeo Belea, interviu
http://arhitectura-1906.ro/2013/02/tnb-2012-un-edificiu-loc-public/
 
„A fost o carieră care, vreau, nu vreau, continuă, pentru că tot timpul se ivesc lucrări. O carieră în care am ţinut să muncesc foarte mult şi să o fac cât pot de bine. În profesia asta nu poţi, la ora 18.00, să închizi uşa şi să pleci acasă. Este o meserie care te preocupă permanent cât eşti în starea de veghe.”
Sursă:
https://www.uniter.ro/romeo-belea-arhitectura-este-o-meserie-de-mari-acumulari”.